اسلایدر

فلسفه . اجرا و سبک رپ rap

امتياز بدهيد!
رپ تبریز را در گوگل محبوب کنيد

به tbzrap بهترین مرجع رپ تبریز و رپ ترکی خوش آمدید نظر یادنون نره
Tbzrap.Orq.Ir


دوستان
  • تركي رپ.آذري.تبريز رپي.آذربايجان
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین مرجع رپ تبریز و آدرس tbzrap.orq.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





.:: آخرین مطالب ::.

عنوان
آهنگ جدید
قصه عوض شد از اولین رپر انتی ماسون ایران vahid411(پخش اختصاصی)
اهنگ Perde ازRamianem رپ خوان ترکی ایران به همراه Miri Yusif
موزیک ویدیو زیبا از گروه دایره بنام ما شاه رپیم
آهنگ جدید بابک راکت یک کار اجتماعی بنام خوب نگاه کن(پخش اختصاصی)
رپ زیبا از گروه Rapknot بنام Dr.k.ok & Saher & R.F.T ) Bazandeh)
ترانه جدید از Aydar از گروه Ask به اسم Cix Get
ترانه زیبا از ramin toratan بنام Urmu Golum
دانلود فول آلبوم dr.k.ok(دانلود 18 ترانه بصورت تک تک)سری دوم
فلسفه . اجرا و سبک رپ rap
آلبوم زیبا و شنیدنی از رپ خوان ترکی ایرانی Payam Turk به اسم Deme Deyisil
ترانه جدید از مهدی fhot و فرشاد sho0tr با آهنگسازی حامد پرنس
اخبار TBZRAP
دانلود فول آلبوم dr.k.ok(دانلود 24 ترانه بصورت تک تک)سری اول
ترانه ی رپ فارسی و ترکی از vahid411 به نام (ged(boro
آهنگ رپ جدید زیبا از Aka Veda بنام Gozel Baxes
دانلود موزیک ویدئوی زیبا از dr.k.ok به نام صلح جهانی-مطلب ارسالی ازmilad
آهنگ جدید و بسیار زیبا امیر TB-مطلب ارسالی ازamir
ترانه ای از Shok و Aydar از گروه Ask بنام Eshq Ya Nifret
رپ شنیدنی از Aka Veda به اسم Sehirli Dunya

موضوع: <-PostCategory->

 در این قسمت میخواهیم به فلسفه .اجرا و سبک رپ بپردازیم و در مورد رپ بیشتر بدانیم

 

 

 

1 - سلاست و روانی

اجرای صحیح رپ و سلیس بودن‌اش با وزن، عروض و سرعت قطعه قیاس می‌شود. منظور از عروض Cadence در این جا پویایی در الگوهای ریتم است. علاوه بر روباتو (تغییر در تمپو برای بیان بهتر) عروض می‌تواند به کاهش سرعت قطعه یا ریتارداندو کمک کند. خوانندگان قدیمی رپ از عروض‌های ساده در قطعات استفاده می‌کردند، حال آن که اوزان پیچیده در دوران طلایی هیپ‌هاپ از محبوبیت بیشتری برخوردار شد. رپ‌های محبوب امروز مانند متد من Method Man، اسنوپ داگ Snoop Dogg *، بون ثاگز- ن- هارمونی Bone Thugs-n-Harmony، بوستا رایمز Busta Rhymes، بیگ پان Big Pun و آندره ٣٠٠٠ قابلیت تغییر وزن با سرعت بالا و روانی مناسب را در ضرباهنگ‌های مختلف دارند. یکی از راه‌های متداول برای این‌که خواننده یا ام سی MC متوجه شود که چگونه قطعه‌ای را اجرا کند این است که قافیه را به صورتی بنویسد که در آن کلمات استرس دار و تأکیدی روی ضرباهنگ قرار گرفته و لحن به صورت آهنگین‌تری درآید.

گاه توانایی خواندن رپ به صورت سریع و واضح نوعی مهارت به حساب می‌آید. در برخی از زیر شاخه‌های هیپ‌هاپ مانند chopped and screwed تمایل بیشتر به سمت سرعت‌های پایین است. جالب است بدانید که رکورد بیشترین سرعت در خواندن رپ متعلق به ربل ایکس دی Rebel XD خواننده‌ی شیکاگویی است که در تاریخ ٢٧ جولای ٢٠٠٧، ۸٥٢ هجا را در مدت ٤٢ ثانیه گفت. مک دلی کیت MC Delicate ، خواننده‌ی رپ کنیایی نیز دیگر خواننده‌ای‌ست که قادر به خواندن چندین هجای ترکیبی پیچیده در چند ثانیه‌ی کوتاه است.

برای اجرای کلامی به صورت قوی، یک خواننده‌ی رپ باید با دستگاه‌های صوتی خود آشنا بوده و روی تنفس خود کنترل داشته باشد. لازم است که وی چگونگی ایجاد مکث در کلام را دانسته و با اغراق در ادای کلمات حالت طنز به اثرش ببخشد.

برخی خوانندگان رپ گاه به اجرای ملودی با دهان می‌پردازند. عاشق مصری EGYPTIAN LOVER نخستین خواننده‌ی رپ است که با استفاده از این شیوه به اجرای ملودی سر صحنه پرداخت.

خوانندگان محبوبی همچون فیفتی سنت50 Cent و جا رول Ja Rule همیشه ملودی کم‌رنگی را نیز با اثرشان همراه می‌کنند و کسانی مانند سی- لو Cee-Lo با استفاده از ملودی روی ضرب‌آهنگ به اثر خود هارمونی می‌بخشند.

گروه غربی بون ثاگز- ن- هارمونی Bone Thugs-n-Harmony یکی از نخستین گروه‌هایی بود که به خاطر سرعت بالای آهنگ‌ها و رعایت ملودی و هارمونی در آثارش شهرت داشت. آن چه که امروزه توسط گروه دو ار دای Do or Die نیز ادامه پیدا کرده است. نیت داگ Nate Dogg، خواننده‌ی گروه ٢١٣ نیز از دیگر رپ‌های‌‌ست که از این قاعده پیروی می‌کند.

2 - رپ به شیوه ی آزاد Freestyle Rapping

دو نوع رپ به شیوه‌ی آزاد وجود دارد: یکی با خوانش از روی متن و دیگری بدون تبعیت از هیچ قانونی که در آن خواننده فی‌البداهه ترانه‌هایی را به اجرا در می‌آورد. در رپ به شیوه‌ی آزاد بسیاری از خوانندگان رپ چندین بار خطوط قدیمی را در لابه‌لای ترانه تکرار کرده که به گونه‌ای ترجیع بند شعرشان محسوب می‌شود.

3 - رپ جدالی یا رقابتی Battle Rapping

رپ رقابتی یا Battle Rapping که شیوه‌ای آزاد از رپ محسوب می‌شود، رقابت دو یا چند خواننده‌ی رپ در خواندن مقابل تماشاچیان است. تاریخچه‌ی اهانت به دوستان یا آشنایان یک فرد در قافیه‌ی ترانه به گروه دوزنز The Dozens باز می‌گردد و خارج از دنیای موسیقی معروف‌ترین جلوه‌ی آن در مسابقات بوکس محمد علی کلی یافت می‌شود. برنده‌ی این رقابت توسط تماشاچیان یا داوران منتخب مشخص می‌شود. بنا به گفته‌ی کول مو دی Kool Moe Dee، یک خواننده‌ی رپ در رقابت به جای تأکید روی نقاط قوت خود، نقاط ضعف طرف مقابل را پیدا کرده و از طریق آن ضربه می‌زند. گاهی برنامه‌های تلویزیونی مانند 106 and Park در کانال BET و DFX در MTV این اجراها را به صورت زنده پخش می‌کنند.

رپ رقابتی، بیرون از جامعه‌ی آفریقایی آمریکایی با فیلم 8 Mile امینم * مطرح شد. قوی‌ترین خواننده‌های رپ رقابتی برنامه‌ی خود را کاملا به صورت freestyle اجرا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در رپ رقابتی این است که شخص قادر باشد نظرش را درباره‌ی طرف مقابل، نحوه‌ی لباس پوشیدن‌اش و چگونگی صحبت کردن‌اش بیان کند.

4 - تأثیر و فشار جامعه Social impact

نژاد و طبقه‌ی اجتماعی Race and Class

بنا به سرشماری رسمی دولت ایالات متحده در سال ٢٠٠٠، سه چهارم جمعیت این کشور سفیدپوست بوده و سیاهان یک هشتم کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. این در حالی‌ست که اکثر خوانندگان مطرح رپ در آمریکا سیاه پوست هستند. برخی این تمایز را خوب و لازم می‌دانند. کانی وست Kanye West ، خواننده‌ی معروف آمریکایی، می‌گوید: "من از موسیقی‌ای که در آن سفید پوستان سعی می‌کنند سیاه به نظر بیایند متنفرم. موسیقی سفیدی که من می‌پسندم تماما ً سفید است. "

بسیاری نیز با این نظر مخالف‌اند و معتقدند پس از گذشت چهار دهه از جنبش‌های حقوق داخلی، این گونه تبعیض‌های نژادی نامتداول و نامرسوم هستند. از امینم Eminem، اسوپ راک Aesop Rock، آر ای ده راگد من R.A. The Rugged Man و گروه انگلیسی استریتز The Streets می‌توان به عنوان خوانندگان سفید پوست موسیقی رپ یاد کرد.

5 - رپ چیکانو Chicano rap

رپ چیکانو Chicano rap زیر مجموعه‌ای از موسیقی هیپ‌هاپ، رپ لاتین و رپ خیابانی gangsta rap است که برخی ویژگی‌های فرهنگ غرب و جنوب غربی آمریکایی- مکزیکی را در خود داشته و توسط خوانندگان مکزیکی – آمریکایی اجرا می‌شود.

نخستین خواننده‌ی مطرح در رپ چیکانو، کید فراست Kid Frost بود که آلبوم وی با نام "Hispanic Causing Panic" در سال ١٩٩٠ در جهان غوغا کرده و توجه همگان را به رپ چیکانو جلب کرد.

ملو من ایس Mellow Man Ace نخستین خواننده‌ی لاتین بود که در آلبوم ۸٩ به صورت دو زبانه قطعاتی را اجرا کرد. گر چه «ملو من» شدیدا ً از اصطلاحات چیکانو در لهجه‌ی شرق لس‌آنجلسی‌اش استفاده می‌کرد، اما «کید فراست» معتقد بود که وی ریشه‌ی مکزیکی نداشته و صرفا ً از اصطلاحاتی در این زبان استفاده می‌کند.

با قطعه‌ی "Mentirosa"، «ملو من» که دیگر "پدرخوانده‌ی رپ لاتین" لقب گرفته بود، مرکز توجه جریان اصلی موسیقی را به سمت قافیه‌ی اسپانگلیش (اسپانیایی- انگلیسی) کشاند. از سایپرس هیل Cypress Hill *، گروهی که ملومن ایس قبل از مستقل خواندن‌اش در آن فعالیت می‌کرد، نیز به عنوان گروه رپ چیکانویی یاد می‌شود که در ترانه‌های‌اش از اصطلاحات محبوب مکزیک و چیکانو استفاده می‌کند.

یکی از مشهورترین خوانندگان رپ چیکانو، امروزه لیل راب Lil Rob از شهر سان‌دیه‌گو است که قطعه‌ی شب‌های تابستان "Summer Nights" وی با استقبال زیادی مواجه شد و بارها از طریق برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش گردید.

بسیاری از خوانندگان رپ چیکانو تحت تأثیر شدید تاریخ مکزیک قرار داشته و از تم‌هایی استفاده می‌کنند که مربوط به اهالی مکزیکی با چیکانویی در آمریکا و مکزیک است. رپ چیکانو بیشترین طرفداران‌اش را از میان شنوندگان هیپ‌هاپ یافته و در ژاپن نیز با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. اگر چه رپ چیکانو به طور گسترده از رسانه‌ها پخش نشده و نسبت به گروه‌های دیگر رپ از شهرت کمتری برخوردار است؛ با این حال به خاطر سفرهای زیاد خوانندگان این سبک و توجه بی‌نظیرشان به هواداران و تماشاچیان، رپ چیکانو همواره هم از لحاظ مادی تأمین شده و هم راه خودش را در جریانات موسیقیایی پیدا کرده است.

بیشتر خوانندگان رپ مذکراند!؟

گرچه اکثر خوانندگان رپ مذکر هستند، در بین آنان نام زنانی مانند لارین هیل Lauryn Hill، ام سی لایت MC Lyte، لیل کیم Lil' Kim، میسی الیوت Missy Elliott، کویین لطیفا ً Queen Latifah، دا برات Da Brat، ایو Eve، فاکسی براون Foxy Brown و لیزا لوپز Lisa Lopes نیز به چشم می‌خورد.

6 - اشتقاق‌ها و تأثیرات Derivatives and influence

در طول تاریخ هیپ‌هاپ سبک‌های موسیقی جدیدی همواره توسعه یافته‌اند. در ژانرهایی مانند رپ کور rapcore شاهد تلفیق آواز رپ با موسیقی راک، متال و پانک هستیم. در هیپ هاوس hip house نیز تلفیق رپ با سبک‌های دیگر موسیقی مدِّ نظر است. ترکیب با ژانرهای دیسکو: مانند دی جی هالیوود DJ Hollywood، جاز: گنگ استار Gang Starr، موج نو یا new wave: بلوندی، فانک: گروه فت بک Fatback Band، آر اند بی معاصر: مری جی بلیج Mary J. Blige، و حتی فرم رقص‌های ژاپنی در این موارد به چشم می‌خورد.

بهانگرا Bhangra نیز سبک موسیقی محبوبی در پنجاب هند است که تا کنون چندین بار با رگی Reggae یا راگ و هیپ‌هاپ تلفیق شده است. مشهورترین آهنگ در این ژانر قطعه‌ی "Mundian to Bach Ke" or "Beware the Boys" بود که توسط ام سی پنجابی Panjabi MC و جی زی Jay-Z به اجرا در آمد.

 

 

منبع : dler-aga.blogfa.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




نویسنده : tak


امکانات


 

لطفا از تمام صفحه های tbzrap دیدن فرمایید و حتما در نظر سنجی شرکت کنید

ایمیل برای ارسال رایگان ترانه های شما در tbzrap tbzrap@gmail.com نظر یادتون نره
این صفحه را به اشتراک بگذارید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 3654
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1